“Fijn om zo’n grote bus tot onze beschikking te hebben!”
Team Korendijk kwam in het pinksterweekend voor de vierentwintigste keer in actie tijdens de Roparun! Met een team van lopers, fietsers, chauffeurs, navigators, verzorgers en andere vrijwilligers legden zij de route van Noord-Frankrijk naar Rotterdam af. Een intensieve prestatie, met één gezamenlijk doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor palliatieve zorg voor mensen met kanker.
Onze samenwerking met Team Korendijk is inmiddels vertrouwd. Ook dit jaar reed één van onze touringcars mee als rijdende uitvalsbasis voor het team.
Tot rust komen
Samen met de goede zorgen van onze beide chauffeurs Rawien en Fred biedt de bus een plek aan de teamleden om even tot rust te komen, te slapen, om te kleden en te eten tussen de inspanningen door. Teamcaptain Ben Spuij kijkt dankbaar terug op die momenten, op de samenwerking én vooral op het mooie resultaat!
Zoveel mogelijk geld ophalen
Ben: “Het exacte bedrag moet nog definitief worden vastgesteld, maar we verwachten met Team Korendijk uit te komen op bijna € 34.000! Een prachtig bedrag voor het goede doel. Daar gaat het uiteindelijk om: zoveel mogelijk geld ophalen om het leven van patiënten zo dragelijk mogelijk te maken.”
Waardevol comfort
Het comfort onderweg bleek extra waardevol. Ben: “Door de warmte kreeg één van de teamleden het tijdelijk zwaar. Gelukkig kon een ander teamlid inspringen en kon de loper later weer aansluiten. Dan is het heel fijn dat je zo’n grote bus tot je beschikking hebt waar bijvoorbeeld gerust, geslapen en gemasseerd kan worden.”
Een ingespeeld team
Ook de samenwerking met onze chauffeurs verliep soepel. Chauffeurs Rawien en Fred waren opnieuw van de partij en kennen de dynamiek van Team Korendijk inmiddels goed. “Dat is echt een groot voordeel”, vertelt Ben. “Wij hebben bijna allemaal dezelfde stopplaatsen als afgelopen jaren en zij kennen ons schema ondertussen ook.”
Geen omkijken naar
Voor het team betekent dat veel gemak. “De bus wordt vooraf leeggehaald door de chauffeurs en door ons praktisch ingericht, met ruimte om te rusten en samen te komen. Na afloop wordt alles weer teruggebouwd door Fred en Rawien. Daar hebben wij verder geen omkijken naar. Dat is heel erg fijn”, legt Ben uit.
Volgend jaar weer
De tevredenheid over deze editie is groot. Zo groot zelfs, dat de samenwerking voor volgend jaar alweer ter sprake kwam. Ben: “We zijn heel erg blij dat het allemaal weer goed is gegaan. Ik heb gelijk gevraagd of we de samenwerking voor volgend jaar weer vast kunnen zetten. Dan hoop ik dat Rawien en ook Fred er weer bij zijn, ondanks dat hij nadenkt over zijn pensioen…”
Grootste drijfveer
De missie van Stichting Roparun blijft voor Team Korendijk de belangrijkste drijfveer. Ben: “Bijdragen aan een beter en draaglijker leven voor mensen met kanker. De inzet van heel het team, de steun uit de regio en de betrokkenheid van sponsoren en partners zorgen er elk jaar weer voor dat die missie zichtbaar wordt en een mooi bedrag oplevert!”
Wij kijken met veel waardering naar onze samenwerking met Team Korendijk en feliciteren het team met dit mooie resultaat! Op naar volgend jaar!
Meer informatie over onze maatschappelijk betrokken initiatieven? Neem dan contact op.